Ons aanbod

Begeleide tochten
We bieden van maart tot en met oktober begeleide fietstochten aan.

Clinics
We organiseren diverse clinics en workshops voor onze leden. Denk aan:
• techniKEK’s – techniektrainingen
• klus- en onderhoudsclinics
• clinics klimmen, MTB’en, baanwielrennen
• workshop over fietshouding, trainingsleer, voeding

Reizen
jaarlijks fietsweekend
• jaarlijkse fietsweek op een warme locatie

En meer
borrels
• georganiseerde toertochten

Commissies
KEK Den Haag heeft diverse commissies waarin leden zich inzetten voor activiteiten, fietsweekenden en meer.

Startlocatie van onze begeleide tochten
Lola Bikes & Coffee, Noordeinde 91 in Den Haag. Als je een keertje mee wil fietsen kun je je aanmelden voor een instroomrit. We nemen dan contact met je op.

Dagen waarop we fietsen
  • Zondagochtend, maart t/m oktober, verzamelen 9.15 uur, vertrek 9.30 uur
  • Woensdagavond, april t/m september: verzamelen 18.45 uur, vertrek 19.00 uur.
  • Buiten het seizoen en de reguliere fietsdagen om, is het mogelijk via onze WhatsApp-groep af te spreken voor (extra) ritten.

Wil je voor de eerste keer meefietsen, geef je dan op voor een instroomrit. Deze zijn elke 2e woensdagavond van de maand. Je krijgt dan extra uitleg over fietsen in een groep, je kan gezellig op de fiets kennismaken met KEK en na afloop drinken we een drankje. Als je zin hebt ga je mee!

De eerstvolgende instroomritten zijn op de woensdagavonden in 2024: 10 april, 24 april, 15 mei, 12 juni, 10 juli, 7 augustus, 4 september.

Wegkapiteins
Elke groep heeft een eigen wegkapitein (leider). Onze wegkapiteins hebben
de cursus ‘Wegkapitein’ van de NTFU gevolgd. Ze zorgen ervoor dat er bij elke rit een route is, maar iedereen is vrij om een voorstel voor een route te doen. Ook begeleiden zij de groep om zo veilig mogelijk te rijden en houden zij de groep bij elkaar.

KEK Den Haag fietst in 3 groepen: A, B en C
Het tempo verschilt per groep. De groepen A en B rijden in een hoger tempo en hebben meer technische vaardigheden dan de C-groep. Bij C bestaat de mogelijkheid om ervaring op te doen met veilig rijden in een groep, o.a. met de signalen die nodig zijn. Bij de groepen A en B wordt er vanuit gegaan dat je die ervaring hebt.

• A: gemiddeld 28-30 km per uur
  • B: gemiddeld 26-27 km per uur
  • C: gemiddeld 24-25 km per uur
Goed voorbereid op pad
  • KEK biedt tussen maart en oktober per rit wegkapiteins aan die de groep begeleiden en een route verzorgen.
  • Buiten het fietsseizoen kunnen leden ervoor kiezen om samen te fietsen, KEK biedt dan geen begeleiding aan.
  • Maak je de signalen voor groepsrijden snel eigen. De wegkapiteins kunnen je hierbij helpen.
  • Draag altijd een helm, zorg voor een bel op de fiets en gebruik lampen bij schemer en donker.
  • Bel tijdig als je wilt inhalen, niet alle weggebruikers reageren even snel.
  • Gebruik geen ligstuur bij reguliere KEK-ritten.
  • Zorg voor een complete en veilige fiets en neem reserve-onderdelen mee voor onderweg, zoals een binnenband.
  • Bereid je voor op een groepsrit. Pomp je banden op, neem gevulde bidons mee en iets te eten voor onderweg.
Kijk op de website van de NTFU voor meer info over een goede voorbereiding en veilig rijden op de racefiets.